VAKIF SENEDİ

 

BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ GELİŞTİRME VAKFI

VAKIF SENEDİ

  

VAKIF:

Madde 1- Vakfın adı BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ GELİŞTİRME VAKFI'dır. Vakfın kısa adı “BÜGEV” dir.
İşbu resmi senette, vakfın açık adı anılmayacak sadece “vakıf” olarak zikredilmez.

VAKFIN MERKEZİ:

Madde 2- Vakfın merkezi Bingöl ili, Merkez ilçesinde olup adresi “Yenişehir Mahallesi Feyzullah Karaaslan Caddesi, Ekin Sokak, Beritan Apartmanı, No: 5 Kat: 4/9 Merkez Bingöl'dür.
İlgili mevzuat vakıf yönetim kurulu kararı ile yurt içinde veya yurt dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.

VAKFIN GAYESİ:

Madde 3- Vakfın gayesi;
a) Bingöl Üniversitesi'nin fiziki yapısını geliştirmek, korumak ve yaşatmak;
b) ogrencilerin onu türlü iletişim kurmak, Eğitimine
c
) Öğretim elemanlarının bilimsel çalışmalarını akademik gelişmesini sağlamak ettik;

VAKFIN FAALİYETLERİ:

Madde 4- Vakfın faaliyetleri;
a) Bingöl Üniversitesi’nin fiziki yapılaşmasının tamamlanmasını; sahip olduğu binaların korunup yaşatılmasını; ihtiyaç halinde genişletilmesini, geliştirilmesini ve onarılmasını sağlamak.
b) Üniversite birimlerinin ihtiyaç duyduğu her türlü demirbaş eşya veya sarf malzemelerini, araç ve gereçleri temin etmek. Üniversite altyapısı, teknolojisi ve malzemeleri ile araştırma, geliştirme ve uygulama projelerinin masraflarını ve projelerle ilgili diğer ihtiyaçları kısmen veya tamamen karşılamak.
c) Öğrencilerin barınmaları için yurt binaları inşa etmek ve bu yurtları işletmek; eğitimlerini sürdürmeleri ve bilimsel çalışmalarını gerçekleştirmeleri için öğrencilere yurt içi ve yurt dışı eğitim ihtiyaçlarında kullanılmak üzere burs vermek; öğrencilerin her türlü bilimsel çabalarını desteklemek.
d) Öğretim elemanlarının bilimsel çalışmalarını, projelerini, yurt içi ve yurt dışı araştırma faaliyetlerini desteklemek; öğretim elemanlarının akademik gelişim ve tecrübelerini artırmak için yurt içi ve yurt dışı çalışmalarına maddi destek sağlamak; üniversite için yurt içi ve yurt dışından akademik niteliği yüksek öğretim elemanları temin etmek ve bu süreçte gerekli desteği vermek.
e) Mevcut üniversite kütüphanesini geliştirmek; ulusal ve uluslararası matbu ve dijital eserlerle desteklemek; bu amaçla yazılı, sesli ve görsel materyal, kitap ve yayın bağışı kabul etmek.
f) Yayın evi kurmak ve işletmek; akademik alanda üretilmiş klasik kaynak eserler ile yeni çalışmaları ve Bingöl Üniversitesi öğretim elemanlarının kitaplarını yayımlamak, dağıtmak, satmak.
g) Ulusal ve uluslararası panel, sempozyum ve konferans, atölye çalışması gibi bilimsel faaliyetler düzenlemek, bu faaliyetlere katılmak ya da destek vermek.
h) Akademik alandaki bilimsel çalışmaları duyurmak üzere periyodik, hakemli, hakemsiz dergiler yayınlamak.
i) Bingöl Üniversitesi öğretim elemanlarının kitap, makale ve bilimsel diğer çalışmaları ile akademik alanda üretilmiş eski kitaplar ile yeni çalışmaları erişimi kontrollü veya genel olarak, internet ortamında yayınlamak, internet televizyonu ve radyosu kurmak, bu yayınları elektronik araçlarla çoğaltmak, dağıtmak.
j) Kamu çalışanları ile diğer istekliler için kurs ve seminerler düzenlemek,
k) Vakfın faaliyetleri için bağışlanan ayni, nakdi ve şartlı bağışları toplamak, bu bağışları vakfın gayesine uygun şekilde kullanmak.
l) Vakfın gelirini artırmak amacıyla her türlü ticari işletmeler ve şirketler kurmak veya kurulmuş olanlara ortak olmak, paylarını satın almak ve satmak, bu ticari kuruluşları işletmek ve kiraya vermek.
m) Vakfın gayesini gerçekleştirmeye katkı sağlayan dini, ilmi, sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunmak; üniversitenin toplumsal ve akademik düzeyde tanınırlığını artırmak için her türlü çabayı göstermek.
n) Vakfın gayesine uygun konularda aynı gayeler için çalışan yurt içi ve yurt dışı diğer vakıf veya kurumları desteklemek; bu vakıf ve kurumlarla işbirliği yapmak, platform ve üst yapı teşekküllerinde yer almak.
o) Akademik birimlerin yanı sıra kampüs içindeki caminin İlahiyat Fakültesi öğrencileri için mesleki tatbikat ortamı olarak kullanılması nedeniyle gerektiğinde camiinin giderlerinin karşılanmasına öncülük etmek ve katkı sağlamak.


VAKFIN GAYESİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER:

Madde 5- Vakıf gayesine ulaşmak için;
a) Taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya,
b) Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya,
c) Vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini yatırımda kullanmaya,
d) Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya,
e) Vakfın amaçlarına benzer ve uygun çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya, kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya,
f) Taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dâhil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule,
g) Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye,
h) Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, şirketler kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye,
i) Vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir.
j) Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile yasaklanan maksatlar için kullanamaz.

VAKFIN KURULUŞ MAL VARLIĞI:

Madde 6- Vakfın kuruluş malvarlığı kurucular tarafından vakfa tahsis edilmiş olan 125.000 (yüzyirmibeşbin) TL’dir.
Kuruluş malvarlığı, vakfın kurulmasını müteakiben, malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.

VAKFIN ORGANLARI:

Madde 7- Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir.
a) Mütevelli Heyeti
b) Yönetim Kurulu
c) Denetim Kurulu
d) Danışma Kurulu


MÜTEVELLİ HEYETİ:

Madde 8- Vakfın mütevelli heyeti, ekli listede adları yazılı gerçek kişilerden oluşan 13 (onüç) kişi ve Mütevelli heyet tarafından salt çoğunlukla seçilecek üyelerden oluşur. Mütevelli heyete seçilecek yeni üyeler, Mütevelli heyet üyelerinin ¼’ünün yazılı önerisi ve üye tam sayısının 2/3 çoğunluğunun gizli oyu ile seçilebilir. Mütevelli heyet yirmi (20) kişiyi aşamaz.

MÜTEVELLİ HEYETİNİN GÖREV VE YETKİLERİ:

Madde 9- Mütevelli heyet vakfın en yüksek karar organıdır. Mütevelli heyetin yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
a) Yönetim kurulunu seçmek,
b) Denetim kurulunu seçmek,
c) Vakıf yönetim kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, yönetim kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
d) Yönetim kurulunca hazırlanacak vakıf iç mevzuat tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
e) Yönetim kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
f) Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,
g) Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,
h) Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek.
i) Mütevelli Heyete seçilecek yeni üyeler hakkında karar vermek.

MÜTEVELLİ HEYETİNİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI:

Madde 10- Mütevelli heyeti ilk toplantısı, vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapılır.
Bütçe, bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması ile gereğinde seçimlerin yapılmasına ilişkin konuları görüşmek üzere her yılın Ekim-Kasım ayı içinde toplanır.
Mütevelli heyet ayrıca yönetim kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya mütevelli heyet üyelerinin en az üçte birinin yazılı olarak yönetim kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü toplanabilir. Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların en az onda birinin yazılı önerisi ile; senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür. Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 15 (on beş) gün önce imza karşılığı veya üyelere ulaşacak şekilde taahhütlü mektupla veya elektronik posta veya telefon mesajı ile bildirilir.
Mütevelli heyet üye tamsayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı nisabı, üye tamsayının üçte birinden (1/3) az olamaz.
Mütevelli heyet karar yeter sayısı ise, toplantıya katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Oyların eşit olması halinde, mütevelli heyet başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, mütevelli heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekâlet toplanamaz.
Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler ile yeni üyelerin seçimi için karar yeter sayısı, üye tamsayısının üçte ikisidir.

YÖNETİM KURULU:

Madde 11- Vakıf yönetim kurulu, mütevelli heyetçe üç yıllığına seçilecek 5 (beş) asil ve 5 (beş) yedek üyeden oluşur. Yönetim kurulu üyelerinden çoğunluğunun mütevelli heyeti üyesi olması zorunludur. Çoğunluk oluşturmamak şartıyla vakıf dışından kişilerin seçilmesi mümkündür. Yönetim kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan yardımcıları ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır. Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır. Yönetim kurulu ayda en az bir kere toplanır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya üç (3 ) toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesi bu görevden çekilmiş sayılır.
Yönetim Kurulunun toplantı yeter sayısı 3 (üç)’tür. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.

YÖNETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

Madde 12- Yönetim kurulu, vakfın idare ve icra organıdır. Yönetim kurulu, mütevelli heyet tarafından üç yıllık süre için seçilir. Yeni yönetim seçilinceye kadar mevcut yönetim kurulunun görevi devam eder.
Bu sıfatla yönetim kurulu:
a) Vakıf gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
b) Mütevelli heyetince belirlenen genel politikalar ışığında, vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve mütevelli heyetin onayına sunar.
c) Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar.
d) Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
e) Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir.
f) Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, asgari ücretin iki katından aşağı olmamak üzere ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir.
g) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurt içinde ve yurt dışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
h) Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar.
i) Mütevelli heyetin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular.
j) Mütevelli heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir.
k) Mütevelli heyet toplantılarında, döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar.
I) İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.

VAKFIN TEMSİLİ:

Madde 13- Vakfı yönetim kurulu temsil eder.
Yönetim kurulu bu temsil yetkisini, birisi yönetim kurulu başkanı veya başkan yardımcısı olmak üzere, en az iki yönetim kurulu üyesi tarafından müştereken kullanılmak üzere devredebilir. Taşınmaz ve taşınırlara ilişkin hak devri gerektirenler ile borç doğuran sözleşmeler yapmak, diğer hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretme konusunda yetki münhasıran yönetim kuruluna aittir. Yönetim kurulu taşınmaz devrine ilişkin kararını bir hafta içerisinde karar vermek üzere mütevelli heyetin onayına sunar. Mütevelli heyet bir hafta içerisinde aksi yönde karar vermezse yönetim kurulunun kararı kesinleşmiş olur.
Yönetim kurulu, yukarıda yazılı ve ayrıca belirteceği esaslar dâhilinde kendi üyeleri, temsilci ve yetkili memur ve memurları arasından bir veya birkaçını münferiden veya müştereken yetkili olmak üzere, resmi daireler, özel kuruluşlar, abonelik esası ile çalışan kurum ve kuruluşlar, vergi daireleri, vakıflar genel müdürlüğü ve benzeri kurum ve kuruluşlar nezdindeki idari iş ve işlemlerin yürütülmesi için yetkili kılabilir.

DENETİM KURULU:

Madde 14- Denetim kurulu mütevelli heyet adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır. Denetim kurulu, mütevelli heyetçe kendi içinden veya çoğunluk oluşturmamak üzere dışarıdan üç yıl için seçilecek üç (3) kişiden oluşur. Ayrıca üç (3) yedek üye seçilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üye yerine yedek üye göreve çağrılır.
Denetim kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinde yapar. Hesap dönemi itibari ile düzenlenecek rapor, mütevelli heyet toplantısından en az on beş 15 gün önce mütevelli heyete gönderilmek üzere yönetim kuruluna verilir.

DANIŞMA KURULU

Madde 15- Danışma Kurulu, vakfın danışma organı olup 7 (yedi) üyeden oluşur. Gerektiğinde bu sayı, Mütevelli heyetin kararı ile artırılabilir. Vakfın çalışma alanlarında görüş bildirmek, çalışma programları hazırlamak ve genel olarak Vakfın amacının gerçekleşmesine yardımcı olmak üzere, Yönetim Kurulu tarafından seçilecek kişilerden oluşur. Üyeler mücbir sebepler olmadığı sürece en az üç yıl süreyle görev yapar. Süresi biten üye yeniden seçilebilir. Danışma Kurulları, Yönetim Kurulu Başkanı tarafından toplantıya çağrılır. Danışma Kurullarının görüş ve tavsiyeleri, danışsal niteliktedir. Danışma Kurulu yılda en az bir defa toplanır.

HUZUR HAKKI:
Madde 16- Vakfın faaliyetinde yer alan kamu görevlileri vakıftaki görevleri karşılığı ücret alamazlar. Bunların dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine ücret verilip verilmeyeceği, verilecekse bunun miktarı mütevelli heyetçe belirlenir.

VAKFIN GELİRLERİ:

Madde 17- Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
a) Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ve yardımlar.
b) Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
c) İktisadi işletmeler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
d) Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.

VAKIF GELİRİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER:

Madde 18- Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte ikisi vakfın amaçlarına, kalanı yönetim ve idame giderleri ile ihtiyata ve vakıf malvarlığını artırıcı yatırımlara tahsis ve sarf olunur.

RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ:

Madde 19- Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üyelerinin en az beşte birinin (1/5) yazılı teklifi ile mütevelli heyet üye tamsayısının en az üçte ikisinin (2/3) onayı ve mahkeme tarafından verilecek karar ile yapılır.

VAKFIN SONA ERMESİ:

Madde 20- Vakfın herhangi bir sebeple sona ermesi halinde, tasfiyeden arta kalan mal varlığı Bingöl Üniversitesi’ne intikal eder. O tarihte bu isimle bir Üniversite mevcut değilse, mal varlığı aynı gayeleri taşıyan bir başka vakfa devredilir.
Vakfın feshi, Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyeti üye tamsayısının en az yarısından bir fazlasının yazılı teklifi ve Mütevelli Heyeti üye tamsayısının en az üçte ikisinin kabul oyu ile mümkündür.

ÜYELİK

Madde 21- Vakıf, gerekli görmesi halinde, yetkili organlarının kararı ile Vakfa üye alabilir. Üyeliğe kabul ve üyelikten azil işlemleri, Mütevelli Heyeti tarafından belirlenecek esaslar dâhilinde yürütülür.

ONUR KURULU

Madde 22- Onur Kurulu, Vakıf maddî ve manevî şirketler için Onursal Başkan tarafından Uygun Onursal Başkan'ın uygun görülerek şirket ilişkilerinden oluşur.


ONURSAL BAŞKANLIK

MADDE 23- Cevdet YILMAZ Vakfın Onursal Başkanıdır.
Vakıf Mütevelli Heyetine başkanlık görüşmesi ve Vakıf Mütevelli Heyeti başkanlığı altında.


GEÇİCİ HÜKÜMLER:

Geçici Madde 1- Vakfın ilk geçici yönetim kurulu.

1- Hakan OLGUN
2- Müslüm AYYILDIZ
3- Veli AKÇA
4- M. Mahfuz SÖYLEMEZ

Geçici yönetim kurulu, vakfın tescil tarihinden itibaren en geç bir ay içerisinde mütevelli heyeti toplantıya çağırmakla yükümlüdür. Mütevelli heyeti üyeleri ilk toplantıda Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyeleri ile Denetim Kurulu üyelerini seçer.

Geçici Madde 2- Vakfın tescili için mahkemeye başvurmak üzere, gerekli tüm adli ve idari uygulama yapmak Müslüm AYYILDIZ münferiden ve müştereken yetkili kılınmıştır.

 

Vakıf Mütevelli Heyeti Üyeleri
1- İbrahim ÇAPAK
2- Cevdet YILMAZ
3- Hüsamettin KORKUTATA
4- Mehmet Mahfuz SÖYLEMEZ
5- Mehmet BARCA
6- Hakan OLGUN
7- Müslüm AYYILDIZ
8- Veli AKÇA
9- Ahmet BUDAN
10- Ferit YARAŞİR
11 - Abdurrahim ÖZGE
12- Burhan ÇİNGAY